Tápanie v tme alebo ako ušetriť na osvetlení v predajni?

Úspora energie je práve dnes veľká téma. Diktuje, definuje a mení podnikanie v každom ohľade. Základné pravidlo týcho dní pre úsporu energie je, že radšej menej svietenia, ale viac efektu z neho. Treba pripomenúť, že z pohľadu visual merchanidisingu sa pozeráme na osvetlenie ako na kľúčový prvok podporujúci predaj tovaru alebo služby. V podstate to, čo je osvetlené priťahuje pozornosť zákazníka a v jeho očiach vyzerá hodnotne a dobre. Tak môžeme tovar ľahšie predať.

Ak už musíte šetriť tak rozumne, výmenou zdrojov vo svietidlách za Led žiarovky sa to len začína. Definujte a zamerajte sa na kľúčové predajné plochy a zóny v predajni, a tým venujte zvýšenú pozornosť. Stále platí pravidlo, že predajná plocha efektívne zarába len na max 30-40% svojej celkovej plochy. A to je práve príležitosť sústrediť svoju pozornosť na tieto miesta.